zaterdag 3 mei 2014

blaas de zorgen weg






Zomaar op zaterdagmiddag, 2 minuutjes fietsen bij ons vandaan, bevonden wij ons in een blaasbloemenweilandje. Heerlijk: liggen in de zon, rennen, blazen en even nergens aan denken.
Morgen ga ik naar Praag: een week van mijn werk, dus voor het eerst zijn Ebba en ik nachten zonder elkaar. Zelf ik zie er tikkeltje tegen op, om twee redenen met name.
Ding 1: Bloempje drinkt dagelijks nog 4x per dag bij mij, dus de overgang is vrij plotseling. Droogt ze niet uit? Gaat ze niet enorm veel huilen? Aan de andere kant: ze redt zich ook altijd op het dagverblijf, dus ik ga er vanuit dat het goed zal gaan. De kolf gaat mee, dus mocht ze vrijdag nog weer zin hebben, dan proberen we het gewoon weer.
En dat brengt mij bij ding 2: vrijdag is haar eerste verjaardag en ik ben er dan pas 23.00 uur. Welke moeder is er nou niet bij de eerste verjaardag van haar kind? We vieren het zaterdag, en het zal ook allemaal vast wel goed komen. Bovendien, de kans is groot dat zij het minst last heeft van het geheel. Dus: dat hou ik voor ogen en ik wil genieten van Praag, het zien van mijn collega's en het niet hoeven te verzinnen wat we gaan eten en niemand voeren. Off we go!
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
On a normal Saturday afternoon, at two minutes cycling from our house, we ended up in a meadow full of dandelions. We loved it: just lying in the sun, running and blowing the flowers and not thinking about anything.
Tomorrow I'll be on the plane to Prague, a week with my company, seeing all colleagues. This will be the first time that Little Flower and I will be seperated during the nights. To me two things are not entirely great:
Thing 1: Little Flower still drinks my milk four times day, so this will be a very sudden weaning. I will express milk in Prague, so hopefuly we will continue on Friday, but many thoughts come up during the night, whether she will not dry out, or cry a lot, or... well, these are the main worries. I did spend some days apart from Big Bear when he was small and we continued afterwards, so I am cautiously optimistic.
Which brings me to Thing 2: Friday will be Little Flower's birtday. I mean, what kind of mom is absent during her child's very first Birthday? What about preparations, cake baking and snacks?
Probably she's the one who will have least issues with this, so I will try to make the best of this week and I do look forward to seeing Prague, my colleagues, not having to think of things to cook and not having to feed somebody. So, off we go, and we'll see how things will turn out.

5 opmerkingen:

  1. Zoals je zelf al zei; het gaat vast allemaal goed. En zo is het ook, maar ik begrijp je zorg wel. Ik wens je een fijne week in Praag!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. I love the photos of your Saturday. It is so green and so fresh!
    A week in Prague? Wow, this is nice even if it's for your work. But I understand you're a bit annoyed with the birthday of your little flower ... but I don't think she will blame you later ;)
    Enjoy your week!

    BeantwoordenVerwijderen

Als je wat wil zeggen: leuk!